آموزش روانپزشکی
نوشته شده توسط : محدثه

 

روانپزشک یک پزشک واجد شرایط است که مدارک بیشتری را برای تمرین در تخصص روانپزشکی کسب کرده است و توسط هیئت پزشکی استرالیا یا شورای پزشکی نیوزلند ثبت شده است.

برای تبدیل شدن به یک روانپزشک در استرالیا یا نیوزلند، یک فرد باید ابتدا یک مدرک پزشکی اولیه را تکمیل کند تا بتواند در AHPRA یا MCNZ ثبت نام کند و سپس آموزش تخصصی روانپزشکی را با کالج روانپزشکان سلطنتی استرالیا و نیوزلند (RANZCP) انجام دهد. برای تکمیل این آموزش، علاوه بر زمان صرف شده در آموزش پایه پزشکی، حداقل پنج سال طول می کشد. روانپزشکان همچنین ممکن است برای تکمیل آموزش های بیشتر در طیف وسیعی از تخصص ها از جمله: روان درمانی، روانپزشکی قانونی، روانپزشکی کودک و نوجوان، روانپزشکی دوران سالمندی، روانپزشکی مشاوره-ارتباط، روانپزشکی اعتیاد، روانپزشکی عصبی، روانپزشکی حین زایمان و روانپزشکی نوزادان، ناتوانی ذهنی و رشدی و روانپزشکی عمومی بزرگسالان. پس از واجد شرایط شدن به عنوان عضو RANZCP، روانپزشکان ملزم به توسعه حرفه ای مستمر برای حفظ و به روز رسانی مهارت های خود هستند.

روانپزشکان این ممتاز را دارند که درمان بیمارانی را که از بیماری روانی رنج می برند رهبری کنند. اغلب بیماران در دوره های بسیار چالش برانگیز و دشوار زندگی خود به روانپزشکان مراجعه می کنند، زمانی که ممکن است در آسیب پذیرترین حالت خود باشند. برای اینکه روانپزشکان بتوانند مراقبت را با بالاترین استانداردهای ممکن ارائه دهند، باید تعدادی ویژگی و مهارت کلیدی را داشته باشند:

  • تخصص پزشکی: روانپزشکان دانش پزشکی، مهارت های بالینی تخصصی و زیرکی خود را در ارائه مراقبت های فرد محور به کار می گیرند. آنها تأثیر عوامل «بیولوژیکی»، «روانی» و «اجتماعی» را بر سلامت روان و علت بیماری روانی درک می کنند. این مدل «زیستی-روانی-اجتماعی» رویکردی کل نگر است که تأثیر ناملایمات اجتماعی و سلامت جسمانی را بر بهزیستی روانی تشخیص می‌دهد.
  • مهارت‌های ارتباطی: مهارت‌های ارتباطی عالی زیربنای تعاملات مثبت با بیماران، خانواده‌ها، مراقبان و سایر متخصصان سلامت است.
  • توانایی همکاری: روانپزشکان با مشارکت دیگرانی که در مراقبت از بیماران فردی یا گروهی از بیماران درگیر هستند برای ارائه مراقبت، آموزش و بورس تحصیلی بهینه کار می کنند.
  • مهارت در مدیریت مراقبت های بهداشتی: روانپزشکان به طور منظم برای تصمیم گیری در مورد تخصیص منابع و ارائه ورودی به بهبود مستمر سیستم های مراقبت های بهداشتی دعوت می شوند.
  • تعهد به بورس تحصیلی مداوم: روانپزشکان در توسعه مادام العمر تخصص خود از طریق یادگیری مداوم، انتشار علمی و آموزش مشارکت می کنند.
  • تعهد به بالاترین استانداردهای اخلاقی: روانپزشکان استانداردهای اخلاقی و حرفه ای بالایی را حفظ می کنند. در استرالیا و نیوزلند، روانپزشکان ملزم به قوانین اخلاقی RANZCP و سایر مقررات حرفه ای هستند.




:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: